Hej!

Nu är jag hemma igen!
Jag hade utvecklingssamtal tidigare under dagen.
Det gick superbra!
Det enda jag skulle ha att öva på var "vara muntligt aktiv (engelskan)"
Annars skulle jag bara fortsätta framåt som jag gjort.
Pappa ringde mig en halvtimme innan och vi gick och tog en fika.
Vi kom tillbaks i tid,till skillnad från "en viss mamma" ^^ ;p
Efter att läraren (Anna) hade berömt mig och hållit på (jag pratade med henne igår om att våran bildlärare var släkt med Gustav Vasa,och då var hon släkt med Gustavs barn som blev sinnessjuk.
Då sa jag att det var lite speciellt med en sinnessjuk kung i sin släkt.
Hon svarade :-Sådär säger man bara inte!
AA och så iaf så diskuterade vi en stund (jag fick sista ordet! ;) och idag så pratade vi om en bok som hon tyckte jag skulle läsa,med en "invalid" som hon kallade det.
(det var alltså en kille/tjej som ändrade kön typ och resta runt i världen)
Då sa jag att det var en "tjille" och faktiskt,Anna sa tjille och det var ju lite kul.
-Jag fick en svenskalärare att använda "mitt eget" påhittade ord :D
hehe aja nu vill ni kanske höra vad jag gjort efter det:
Jag har letat efter dom perfekta höst/vinterskorna (som tyvärr inte finns!!!:@ ) och jag letade tills vi var tvungna att gå hem...
(bara så ni vet är jag kräsen... ;P)
och vi hann inte ta vaccinet idag.
Katten har iaf lovat att vi ska åka till Skärholmen på Torsdag och kolla efter skor.
Haha vet ni vad som mer hände efter utvecklingssamtalet??
Joo, igår när jag gick hem så såg jag och mina kompisar att det stod jättemånga plåtar med bullar utanför Aulan, och vi frågade om vi fick ta en var,men vi fick inte.
AA surpuppor va??
Jag frågade iaf vem som skulle ha alla bullar och:
-joda dom var till rektorn dom,nej vi fick inte smaka :P
aa men när jag var påväg hem från utvecklingssamtalet, då träffade ja rektorn!
Jag ba: Var det gott med bullar eller??????!!!!!!
sedan sprang/drog jag med mamma och pappa snabbt därifrån ;P
dom såg lite undrande ut och då måste jag ju förklara...
jaja nu ska jag se CSI så vi ses :)
(en bild på dagens middag kommer seare :D

/Linda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0