Chokladbollar idag!

Morgon  på  er!!
Idag är det lite bättre men jag är glad för jag har bakat chokladbollar! :D
Hahaha inte för att de blev så lyckade...
Goda men det stog 2 msk kaffe men det blev inga bollar då,bara smulor så vi tog mer kaffe.
Och mer...
och mer...
Hahaha det slutade med 8 msk kaffe och väldigt mycket knådande och rullande av degen ;D
Lite bilder på dem:
(vill bara tillägga att de blev lite torra så att pärlsockret lossnade lite på vissa ställen...)
(det skulle bli ca 30 st men efter ett 40-tal så blev vi trötta så att vi gjorde 6 BIGBIGGA då gick det fortare.
Det  här  behöver  ni  för  att  göra  chokladbollar :
-Pärlsocker eller annan garnering
-100g(eller mer,testa er fram) margarin/smör
-1,5 dl strösocker
-1 msk vaniljsocker
-3 msk kakao
-5 dl havregryn
-2 msk kaffe/vatten(fast vi behövde ta 8 msk,men testa med lite mer i taget,vi tog kaffe)

Så  här  gör  ni:
1.Rör ihop rumsvarmt margarin/smör med strösocker.Blanda tills det blir klumpfritt.
2.Tillsätt vaniljsocker,kakao,havregryn och vatten/kaffe-Blanda till en "degliknande massa".
3.Bred ut garneringen på en talrik.Forma massan till bollar ni tycker är lagom,som ni sedan rullar i garneringen.
4.Låt stå i kyl en stund för längre hållbarhet.
Lycka  till! ♥
Puss på er ♥
Ps. veckan efter  att Molly gick bort så bakade jag jättemycket!Kommer inte ihåg om jag visade er??
Aja men bakade cupcakes och hallongrottor med frosting till cupcakes då ♥


Kommentarer
Anosha

Mumms vad gottigt !!! Har du lärt dig sätta på fil än ?????<33333

2012-04-12 @ 18:05:52
URL: http://myworldspace.blogg.se/
Linda

Sv:

Hahaha neej ska lära mig...

2012-04-12 @ 22:02:59
URL: http://dansayeey.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0