Boktips.

Asså som ni märker har jag inget att göra.
Men jag tänkte slänga in ett litet inlägg igen haha.
Sen så kom jag inte på vad jag skulle skriva om men sen fick jag snilleblixt yee. ^.^
Jag läser en bok som jag typ garvar ihjäl mig av haha omg så bäst.
Den heter iaf hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
 Ärligt så har jag aldrig skrattat så mycket åt en bok förut.
 
 
Efter ett långt och ynnerligen händelserikt liv hamnar Allan Karlsson
på det äldrehem han tänker kommer bli hans sista anhalt på jorden.
Problemet är bara att hälsan vägrar ge vika,och en dag bär det sig inte
bättre än att det är dax för honom att fylla tresiffrigt.
Pompa och ståt väntar,med kommunalråd och lokaltidning på plats.
Ett spektakel så oönskat av Allan att han istället kliver ut
genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas.
I hastigheten råkar Allan få med sig en väska som han bara skulle vakta
ett slag och strax har han både tjuvar och poliser efter sig.

Asså det låter inte så kul,men jag lovar,det är det!
Min favvobit i boken är dethär:
(Allan har mött en gubbe som heter Julius, och dom har stängt in en tjuv i frysrummet)
 
Tänk att Allan skulle få uppleva en frukost till i livet utan gröt! Det var sannerligen en god nyhet.
När han satt sig ner vid köksbordet kände han rent av var mogen att höra den dåliga nyheten trots allt.
-Den dåliga nyheten,sa Julius och sänkte rösten en aning. Den dåliga nyheten är att vi i fyllan i går
glömde att stänga av fläkten i frysrummet.
-Och? sa Allan.
-Och...han där inne är rätt död av sig nu.
Allan kliade sig bekymrat i nacken innan han bestämde sig för att inte låta detta slarv förmörka dagen.
-Det var illa,sa han.Men jag måste säga att du har lyckats perfekt med äggen,inte för hårda och inte för lösa.
*

Haha omg vad jag älskar den boken asså!♥
 
MÅSTE LÄSAS.
Sorry om det var ett tråkigt inlägg.. ;P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0